onsdag den 30. marts 2011

Kørekort, fødselsdag og Formel 1

Jeg har længe haft lyst til at tage et motorcykelkørekort, så hvorfor ikke udnytte at jeg er i et land, hvor man kan erhverve sig et for 2500 kr., ca. en fjerdedel af hvad det koster hjemme i DK. Efter en hel del research fandt jeg frem til en køreskole som faktisk lå på en racerbane. Så derfor var det med høje forventninger at jeg tog af sted på det en-dags kursus, som det kræves for at få et ”Learners Permit”. Jeg fandt så ud af, at køreundervisningen og prøverne foregik på noget der minder meget om ”kravlegården” som man er på, når man starter på sit kørekort til bil. Så efter en formiddag, hvor jeg kørte i cirkler og øvede lidt i bremseteknikker, kom køreprøverne. Fire små prøver, stadig i kravlegården, derefter ind til en teoriprøve og wupti, et stk. kørekort i hånden. Nu mangler jeg kun en afsluttende prøve d. 10. juni, inden jeg har det fulde kørekort.


Fredagen før min fødselsdag inviterede vi danskerne og vores flatmates på BBQ (grillfest) i parken vi er naboer til, Flagstaff Garden. Anne brillerede med en brunsviger, som blev udstyret med Haribo slik (købt i Aldi) og små fine lys. Den tog alle med storm, og da jeg skulle til at blæse lysene ud kom der et vindpust og gjorde det for mig, så jeg havde altså ingen kæreste(r)(og der kom ikke spyt på kagen). En rigtig hyggelig aften, der blev afsluttet med en tur i byen.


Forrige weekend havde jeg fået aftalt med en faldskærmsklub, at jeg kunne komme ned og få et par spring hos dem. Jeg blev hentet på togstationen og kørt ud til klubben, hvor jeg fik en meget venlig modtagelse, blev meldt ind i Australian Parachute Federation, lånte en skærm og fik to spring. Dejligt at blive luftet og se Australien lidt fra oven. Og man falder stadig ned mod jorden, selvom det hele er på hovedet heromme (ahr, den var vist lidt tynd).


I denne weekend stod der Formel 1 på programmet. Jeg var af sted med tre kammerater fra Århus. Vi var af sted fredag, lørdag og søndag. Fredag var der træning, lørdag var der træning og sidst på dagen kvalifikation og søndag var det afgørende løb. Det er helt vildt så larmende og vanvittigt hurtig en F1’er er. Det var en intens oplevelse, men jeg må nok sige, at det altså er en del nemmere at overskue løbet hjemme foran tv’et. Det er ret forvirrende med alle de biler der konstant ræser forbi, så man skal holde tungen lige i munden for at holde styr på stillingen. Alle dagene var der Porche cup, V8 løb med Australske muskelbiler og div. andre løb. Fed weekend:-)


Anne er begyndt at arbejde som vikar i div. børnehaver. Hun er glad for at komme i gang med at arbejde, det har jo været lidt tid under vejs. De sidste par dage har hun tilbagelagt 48 km på Aldi-cyklen, så hun kommer vidt omkring. Bremseklodserne skal vist skiftes i weekenden – kvaliteten følger jo prisen:-)


Vi får besøg i påskeferien af Mette Bech, så dér har vi lejet en camper og så skal vi på roadtrip rundt i staten. Det bliver dejligt med en ferie, men der er stadig tre uger til og en masse skolearbejde, der skal nås inden.


Håber I alle har det godt derhjemme.


Kærlig hilsen Søren (og Anne)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar